درمانهای شامل دو فاز درمانی

  • خانه
  • درمانهای شامل دو فاز درمانی

درمانهای شامل دو فاز درمانی

مزیت درمان ارتودنسی شامل دو فاز درمانی

درمان ارتودنسی دو  فاز درمانی یک فرآیند تخصصی است توسط متخصص ارتودنسی،که ترکیبی از صاف کردن دندان و تغییرات فیزیکی صورت می باشد. هدف از درمان ارتودنسی دو فاز درمانی به حداکثر رساندن فرصت دستیابی به نتیجه ای ایده آل ، سالم ، کاربردی و زیبا می باشد که در طول زندگی فرزند شما همچنان پایدار باقی بماند.

به تاخیر افتادن درمان

موکول کردن درمان به بعد و به تاخیر انداختن آن باعث ایجاد درمان سخت تر در مرحله بعدی زندگی می شود که ممکن است لبخند کودک شما را به طور کامل اصلاح نکند. درمان اولیه موثرترین درمان برای دستیابی به نتیجه ای ماندگار است.

فاز یک درمان

“زیر بنای یک عمر لبخند زیبا”

هدف از فاز یک درمان کمک به رشد فک به نحوی است که تمام دندان های دائمی را در خود جای داده و تناسب فک بالا و پایین را بهبود بخشد. در کودکان اغلب علائم مشکلات فک با رشد و بالا رفتن سن شان مشخص می شود. فک بالا که سریعتر رشد کرده و یا بیش از حد باریک است می تواند در سنین اولیه شناخته شود. اگر کودکان بالای سن شش سالگی این اختلاف فک را داشته باشند آنها کاندیدای فاز یک درمان ارتودنسی هستند. همچنین اگر کودکان حدود سن هشت سالگی دندان های جلو نامرتبی داشته باشند، درمان اولیه می تواند مانع نیاز به کشیدن دندان های دائمی در مرحله بعدی شود که با تشخیص درست متخصص ارتودنسی قابل حل می باشد.

برنامه ریزی فعلی به منظور حفظ لبخند کودکتان در آینده

درمان زودبهنگام توسط متخصص ارتودنسی ، برای کودکان فواید بسیاری دارد. درمان زودبهنگام ممکن است مانع از کشیدن دندان دائمی و نیاز به انجام جراحی جهت نرمال کردن موقعیت فک در مرحله بعدی زندگی شود.

تشکیل پرونده برای تعیین درمان منحصر به فرد فرزندتان

جمع آوری اسناد پزشکی که توسط متخصص ارتودنسی انجام می شود باعث میشود که فرزند شما دارای یک طرح درمان مشخصی باشد. اسناد و مدارک ارتودنسی جهت مشخص شدن نوع دستگاهی که در طول درمان مورد استفاده قرار می گیرد، مدت طرح درمان تعداد جلساتی که باید در مطب متخصص ارتودنسی حضور پیدا کنید ضروری می باشد. این اسناد شامل قالبهای اولیه مطالعه دندانها، عکس های گرافی و عکس های رنگی قبل از درمان.

در مدت مشاوره اولیه فرزندتان پزشک اسناد و مدارک پزشکی را جهت ضرورت درمان ارتودنسی اولیه مشخص می کند.

دوره ساکن (دوره استراحت)

در این مرحله دندان های دائمی باقیمانده بدون هیچ گونه حرکتی سرجای خود باقی می ماند و اجازه داده می شود که آنها تکامل نرمال خود را به انجام برسانند . در این مرحله معمولا دستگاهی جهت استفاده و باقی ماندن در داخل دهان توصیه نمی شود چرا که ممکن است به رشد طبیعی دندان ها مداخله کند. خیلی بهتر است که در این مرحله اجازه داده شود که دندان های دائمی بصورت آزادانه بتوانند به رشد و تکامل خود ادامه دهند . یک فاز درمانی موفق اولیه توسط متخصص ارتودنسی،جهت یک محفظه و محیطی برای رشد دندان های دائمی نهفته شود و یا از موقعیت اولیه خود خارج شوند.

مدیریت پروسه رشد دندانی

در انتهای فاز اولیه درمان دندان ها درجای نهایی خود قرار ندارند که البته این مرحله تکامل نهایی در فاز دوم درمان توسط متخصص ارتودنسی به پایان خواهد رسید. انتخاب کشیدن دندان های شیری مشخص شده در این مرحله بهترین کار ممکن جهت تحریک کردن رشد دندان های دائمی در این مرحله می باشد. بنابراین ویزیتهای دوره ای جهت چکاپهای کلینیکیایی که معمولا هر 6 ماه یکبار می باشد لازم و ضروری است.

فاز دوم درمان

“سلامت و جذاب بمانید”

  • هدف اصلی فاز دوم درمان : مطمئن شدن از اینکه هر دندان در موقعیت دقیق و اصلی خود می باشد و یک هارمونی دقیقی بین آنها و لبها و گونه ها و زبان و در نهایت با دندانهای دیگر موجود می باشد. وقتی این تعادل بین دندانها حاکم می باشد توسط متخصص ارتودنسی ، آنها بصورت نرمال و طبیعی کار خود را انجام می دهند. در فاز دوم درمان ارتودنسی معمولا هر دو فک دهان و کلیه دندانها با براکتهای ارتودنسی پوشش داده می شود.

  • در شروع فاز درمانی اول ، اسناد و مدارک پزشکی ارتودنسی جمع آوری شده و تشخیص و طرح درمان نهایی مشخص شده است. نوع خاصی از دستگاه ارتودنسی در فاز درمانی اول جهت مرتب کردن دندانها و فک ها انتخاب شده است. فاز درمانی دوم زمانی که کلیه دندان های دائمی رشد پیدا کرده اند شروع میشود که معمولا براکتها روی دندان ها قرار گرفته در حدود 8 تا 24 ماه نگهدارنده بعد از درمان ارتودنسی در پایان فاز دوم درمان ، قرار خواهند گرفت که ماندگاری ترتیب دندان ها و زیبایی لبخند فرزند شما را حفظ کنند.

 



امتیاز این مقاله:


به این مقاله امتیاز دهید

*پر کردن این فیلد الزامی می‌باشد.